10 redenen om bij Allianz Direct te werken

Stephanie (29) werkte 14 jaar lang in de horeca, maar was toe aan iets nieuws. Ook zocht ze wat meer zekerheid en stabiliteit door de komst van haar zoontje. Inmiddels werkt ze al een jaar als Customer Care medewerker bij Allianz Direct. Benieuwd waarom ze nog meer de overstap heeft gemaakt? Redenen genoeg!

1. Er hangt een goede sfeer

“Ik herinner me het sollicitatiegesprek nog goed: heel informeel en luchtig. We praatten meer over mijn persoonlijkheid, dan over mijn CV. Achteraf snap ik waarom. Ze kijken echt of iemand in het team past. Dat is beter voor de samenwerking én de sfeer. En nodig, want het kan ook zeker stressvol en hectisch zijn. Gelukkig kan ik niet zonder hectiek en krijg ik er energie van om mensen te helpen. Ik kom natuurlijk niet voor niets uit de horeca!”.

2. Je hebt hele gezellige collega’s

“Het is altijd lachen, gieren, brullen met elkaar. In de coronaperiode mistte ik mijn collega’s dan ook het meest. Iedereen is open en eerlijk en je kan het altijd aangeven als iets op de werkvloer niet helemaal lekker loopt. Buiten werk drinken we ook wel eens een borrel of gaan we samen een hapje eten. Dan is iedereen welkom.”.

3. Je zit in een mooi en modern kantoor

“Ons team is net verhuisd naar een nieuw kantoor in hartje Rotterdam. Als ik vanaf mijn bureau uit het raam kijk, zie ik de Erasmusbrug! Verder is het heel modern en ruim. De inrichting is nu nog wat kaal, maar daar gaan we zeker wat aan doen. Als het aan mij ligt wordt het net zo kleurrijk als op de oude locatie.”.

4. Elke dag is anders

“Het werk is heel afwisselend. ’S ochtends beginnen we met een stand-up en kijk ik met mijn teamleden hoe de dag eruitziet. Wordt het druk of valt het wel mee? Als om half 9 de lijnen opengaan, weten we het eigenlijk al. We helpen klanten via de telefoon en chat. Soms heb ik daarnaast een overleg met een andere afdeling of ben ik met een project bezig. Ik hoeft me in ieder geval nooit te vervelen!”.

5. Je team is gemotiveerd

“Naast de dagelijkse werkzaamheden organiseren we brainstorms om de wachtrijen te verkleinen. Dan kijken we waar de knelpunten zitten en bedenken we samen een oplossing. Gewoon onderling, zonder teamleiders. Dat betekent dus veel vrijheid en verantwoordelijkheid! Het geeft echt een boost om klanten zo goed en snel mogelijk te helpen. Iedereen wil daarvoor gaan.”

6. Er zijn allerlei groeimogelijkheden

“Binnen het Customer Contact Centre kun je jezelf ontwikkelen tot Vraagbaak (dan help je collega’s met vragen) of als Buddy (dan werk je nieuwe collega’s in of help je andere teams). Verder heb ik tijdens mijn werk veel contact met andere afdelingen, zoals marketing en financiën. Dat is super leerzaam. Ten slotte maakt Allianz Direct deel uit van het grote, internationale moederbedrijf Allianz. En dat brengt natuurlijk veel kansen met zich mee!”

7. Je werkt met slimme IT’ers

“Vorig jaar is Allsecur veranderd in Allianz Direct. Toen kregen we ook veel nieuwe computersystemen. Dat werkt nog niet altijd even soepel. Gelukkig hebben we 2 eigen IT-collega’s op de afdeling. Heb ik technische problemen? Dan loop ik even langs of stuur ik een berichtje via Slack. Ze antwoorden vaak heel snel en dan kan ik meteen weer verder. Dankzij hen kunnen we ook thuiswerken, dat is vrij uniek voor een Customer Contact Centre!”

8. Je hebt feestjes, uitjes en vakanties

“Van kerstborrel, tot wintersportvakantie: bij Allianz Direct is er altijd wel een reden voor een feestje. Dit jaar behaalden we onze doelen. Toen kregen we een Ibiza Party als beloning. Door het coronavirus moesten we deze helaas even uitstellen, maar ik kijk er daardoor ook extra naar uit! En als je een leuk idee hebt voor een themafeestjes of uitje, kun je die ook altijd indienen bij de Fun coördinator.”.

9. Je hoort bijzondere en grappige klantverhalen

“Tijdens het werk maak ik ontzettend veel mee. Heeft een klant het zwaar of is er juist iets te vieren? Dan stuur ik een doosje bonbons of een bloemetje. Mensen zijn dan vaak dankbaar. Soms zitten er ook grappige gesprekken tussen. Zo werd ik een keer gebeld door een jongetje van 6 die vroeg of hij zijn speelgoedauto bij ons kon verzekeren. Had ‘ie waarschijnlijk onze reclame op tv gezien.”.

10. Je wordt verrast met cadeautjes en opstekers

Ten slotte zijn er ook verrassingen. “We worden regelmatig in het zonnetje gezet. Zo vond ik laatst nog een vakantiepakket in de brievenbus en kregen we champagne toen onze scores hadden behaald. Met Kerstmis was er een gezellig feestje en een cadeaubon en met Pasen een lunch aan huis. Die waardering is echt belangrijk, want iedereen werkt ook superhard!”

Ook aan de slag bij Allianz Direct?

Werk jij binnenkort samen met Stephanie en alle andere enthousiaste Customer Care collega’s? Bekijk de vacature, solliciteer direct online en word lid van ons team!

Ook Allianz doet er alles aan om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Eén van de maatregelen is dat er zoveel mogelijk thuis gewerkt wordt. Betekent dit dat wij geen kennismakingsgesprekken meer voeren? Absoluut niet! Vanaf nu vindt de sollicitatieprocedure gewoon via digitale kanalen plaats.