Hoe is het om bij Allianz Direct te werken?

Als je bij ons Customer Contact Centre werkt, verdien je natuurlijk een goed salaris. Maar dat is zeker niet de enige reden om te solliciteren! Joost (27) werkt al 4 jaar bij Allianz Direct en geeft je graag een kijkje achter de schermen.

Het begint al bij binnenkomst...

Joost: “We zijn echt net verhuisd naar een nieuw kantoorpand. Op onze oude afdeling, werd je direct vrolijk als je vanuit de lift naar onze afdeling keek. Het kantoor is kleurrijk ingericht en er hangt een informele en gezellige sfeer.” Op onze nieuwe plek gaat dat straks ook zo zijn en er is nog veel ruimte voor ideeën. “Wil jij ergens een zithoekje maken of een plant neerzetten? Dat is geen probleem! Het kantoor is van iedereen en daar hoort de inrichting dus ook bij.”

Een typische werkdag: dit kun je verwachten

Als Customer Care medewerker informeer- en adviseer je klanten over de verzekeringen van Allianz Direct. Dit doe je niet alleen aan de telefoon, maar ook via chat en Facebook. Je begint je werkdag altijd met het hele team. Joost: “Tijdens zo’n startmoment komen we even kort bij elkaar om de dag te bespreken.”

En verder? Cliché maar waar: elke dag is anders. “Je mag je tijd zelf indelen en er staan altijd weer andere dingen op de planning.” Voor Joost is dit nog wel eens een uitdaging: “Soms begin ik ’s ochtends iets eerder of ga ik ’s middags langer door. Gelukkig is dat eerlijk geregeld en krijg je die uren gewoon vergoed.”.

Complimenten en uitjes

Via een speciale app geven Joost en zijn collega’s elkaar complimenten en sturen ze positieve feedback van klanten door. Met salesgames houden ze elkaar gemotiveerd. Joost: “Ik krijg er energie van om klanten en collega’s blij te maken. Zo’n teamgevoel vind ik echt belangrijk.” Ook buiten werk organiseren ze vaak etentjes, borrels en uitjes. “We bootcampen elke donderdag met elkaar en houden ook (zaal)voetbaltoernooien.”

Groeikansen genoeg

Eerst werkte Joost alleen in het Customer Contact Centre, maar nu ook 2 dagen in de week op de marketingafdeling. “Er zijn allerlei mogelijkheden om extra projecten doen en te groeien. Als je er maar voor gaat.” Sommige kansen kwamen toevallig op zijn pad. Zo is hij sinds dit jaar ook Allianz Direct’s persoonlijke influencer. “Ik zit in alle filmpjes van onze webserie Antwoord Verzekerd, waarin we veelgestelde vragen bespreken. Ik hoef echt geen vlogger te zijn, maar als ik aan de telefoon door een klant herkend wordt vind ik dat natuurlijk wel grappig.”

Ook aan de slag bij Allianz Direct?

Werk jij binnenkort samen met Joost en alle andere enthousiaste Customer Care collega’s? Bekijk de vacature, solliciteer direct online en word lid van ons team!

Ook Allianz doet er alles aan om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Eén van de maatregelen is dat er zoveel mogelijk thuis gewerkt wordt. Betekent dit dat wij geen kennismakingsgesprekken meer voeren? Absoluut niet! Vanaf nu vindt de sollicitatieprocedure gewoon via digitale kanalen plaats.