Solliciteren

Pricing Analyst

Rotterdam | Actuariaat

Wil jij bestaande technieken zoals de GLM verbeteren met ML-technieken? Ben jij gemotiveerd om onze commerciële premie te optimaliseren en continue te verbeteren? En zorg jij er voor dat deze premie snel online staat? Of ben je meer geïnteresseerd in het zoeken naar nieuwe methodes om te prijzen? Het kan allemaal! Ga aan de slag als pricing analyst bij Allianz Direct, betekenisvol werk voor jou maar ook zeker voor onze organisatie.

De inleiding
Allianz Direct is op zoek naar een gemotiveerde, kwantitatieve analist, actuaris en/of data scientist die direct een belangrijke bijdrage wil leveren aan de pricing van de online marktleider in Nederland, ondersteund door de beste experts wereldwijd. Je komt terecht in een groeiend team en je werkt met de nieuwste technieken gecombineerd met traditionele risicoanalyse om risico en klantgedrag te modelleren: alles om de beste prijs voor onze klanten neer te zetten!

Over Allianz Direct
Allianz Direct is de snelst groeiende autoverzekeraar in Nederland. In tien jaar tijd zijn we gegroeid tot online marktleider en hebben we een toonaangevende positie in de markt weten te bemachtigen. Naast autoverzekeringen bieden we ook woon- en aansprakelijkheidsverzekeringen aan en onderzoeken we andere mogelijkheden om ons aanbod uit te breiden. Onze organisatie bestaat op dit moment uit ongeveer 120 medewerkers die iedere dag opnieuw met veel bevlogenheid hun werk doen. De geringe omvang van de organisatie maken het een leuke en vriendelijke plek waar veel contact is tussen de teams. Verder is Allianz Direct onderdeel van Allianz, een van de grootste verzekeringsconcerns ter wereld. Binnen Allianz Direct heb je het beste van beide werelden: een flexibele organisatie die snel op innovaties in kan spelen met een solide, duurzame moederorganisatie die continuïteit garandeert. Allianz Direct is een Europees project waarin een aantal Europese directe labels samenwerken om dezelfde producten in heel Europa aan te bieden: een uniek bedrijf om in te werken. De samenwerking met andere landen geeft ons de mogelijkheid om sneller en beter te reageren op veranderende wensen van klanten. Onze ambitie is om de beste Europese verzekeraar te worden, met de beste producten, prijzen en klantervaringen.

Wat ga je precies doen?
In deze functie ben jij betrokken bij de ontwikkeling van onze tarieven van data tot commerciële prijs. Je werkzaamheden omvatten het ontwikkelen van nieuwe tarieven voor verschillende doelgroepen, het monitoren en analyseren van de ontwikkelingen in de portefeuille en het inzichtelijk maken van complexe ontwikkelingen in grote hoeveelheden interne en externe data.

Je komt te werken in een jong en hecht team met zeven gemotiveerde collega’s die altijd klaar staan om met je mee te denken en die open staan voor nieuwe innovatieve methodes en oplossingen. Je werkt zelfstandig, neemt initiatief en volgt de trends op het gebied van schadeverzekering en data-analyse-technieken.

Het is een veelzijdige functie met zowel financiële- als marketingaspecten. In het kwantitatieve team binnen Allianz Direct werk je veel samen met andere afdelingen, zoals controlling, business analytics, marketing, acceptatie en retentie. Voorbeelden zijn onderzoeken naar fraude voor acceptatie en attributiemodellen voor marketing.

Daarnaast hebben we uitgebreide internationale mogelijkheden voor opleidingen en doorgroei dankzij onze moedermaatschappij Allianz. Opleidingen in Rome en München behoren tot de standaard mogelijkheden.

Waar ligt de nadruk op?

  • Continu verder optimaliseren van huidige tarieven en tariefstructuren op basis van grote datasets en geavanceerde technieken
  • Direct inspelen op ontwikkelingen in omzet, winst en de positie in de markt
  • Ondersteunen van data voorbereiding (SAS) voor de actuariële analyse
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe producten, zoals rijgedrag verzekeringen (telematics)
  • Onderzoeken en toepassen van nieuwe technieken (bijvoorbeeld machine learning, nieuwe tooling en software)
  • Interpreteren van resultaten en het inzichtelijk maken van relevante analyses en het management hierover adviseren.

Wie ben jij?

  • Master in een kwantitatieve discipline, bijvoorbeeld econometrie, data science of actuariële wetenschappen.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een actuariële / analytische functie
  • Bewezen analytische en kwantitatieve capaciteiten/affiniteit: bijvoorbeeld kennis van (niet) lineare modellen, Machine Learning
  • Sterke planning en organisatorische capaciteiten
  • Ruime ervaring met modelleren / programmeren (Bijvoorbeeld SQL, SAS, R, Python), ervaring met pricing software is een pre.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden.

Spreekt bovenstaande functie jou aan?
Solliciteer dan onmiddellijk via de onderstaande button en kom te weten wat jouw mogelijkheden zijn bij Allianz!

Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met onze recruiter:
Ruwan de Vries
Corporate Recruiter Allianz
Tel. 0612824518 (ook via whatsapp)

Allianz is the HOME for those who DARE! Een bedrijf dat je stimuleert om initiatief te nemen, waar je kan groeien en actief bij kan dragen aan de versterking van onze positie als wereldleider. Door oprecht te geven om mensen – zowel de 85 miljoen particuliere en zakelijke klanten als de meer dan 142.000 werknemers – bevordert Allianz een cultuur waarin medewerkers alle kansen krijgen om samen te werken, goed te functioneren, een excellente service te leveren en in te spelen op trends in de business en de uitdagingen voor de toekomst. Onze grootste ambitie is een vertrouwensrelatie op te bouwen en een partner te zijn van onze klanten zodat zij kunnen groeien. Durf dus gerust! Kom bij Allianz werken en versterk ons team.

René Kleinveld

Solliciteren

Ook Allianz doet er alles aan om verdere verspreiding van het Coronavirus te voorkomen. Eén van de maatregelen is dat er zoveel mogelijk thuis gewerkt wordt. Betekent dit dat wij geen kennismakingsgesprekken meer voeren? Absoluut niet! Vanaf nu vindt de sollicitatieprocedure gewoon via digitale kanalen plaats.